سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آهنین افلاک - فولاد تجارت افلاک فروش آهن

صفحه خانگی پارسی یار درباره

تاثیر شایعات جنگ بر بازار آهن

 

 

بازار آهن در نوسان جزئی، اصلاح قیمت‌ها و عرضه گسترده در بورس کالا

بازار آهن در هفته گذشته شاهد نوسانات جزئی قیمتی بود. قیمت میلگرد، تیرآهن و ورق سیاه در برخی کارخانه‌ها کاهش یافت، در حالی که برخی دیگر با ثبات قیمت روبرو شدند. سایر مقاطع فولادی مانند ورق سرد، لوله و پروفیل عمدتاً ثابت ماندند.

قیمت میلگرد در برخی کارخانه‌ها 100 تا 500 تومان کاهش یافت و به کانال 26 هزار تومان نزدیک شد. قیمت تیرآهن 70 تا 100 هزار تومان و قیمت ورق سیاه 200 تا 900 تومان کاهش یافت.

اصلاح قیمت آهن آلات به دنبال افت 2 هزار تومانی قیمت دلار در اواخر هفته گذشته بود. با این حال، قیمت دلار در پایان هفته مجدداً به کانال 65 هزار تومان بازگشت.

انتشار شایعات جنگ و درگیری نظامی ایران و اسرائیل، جو هیجانی به بازار آهن تزریق کرد و ممکن است قیمت‌ها امروز با نوسانات افزایشی همراه باشد.

با این وجود، تقاضا در بازار ضعیف است. عرضه بورس کالا در روز سه شنبه کم رمق بود و امروز نیز 2 میلیون و 220 هزار تن محصول فولادی در تالار صنعتی و حراج باز عرضه می‌شود.

معرفی میلگرد استیل و کاربرد آن - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr  News Agency

 

حجم قابل توجهی از میلگرد، تیرآهن، ورق سرد، ورق گالوانیزه، ورق گرم، سنگ آهن، کنسانتره سنگ آهن، گندله و آهن اسفنجی در بورس کالا عرضه خواهد شد.

همچنین محدودیت‌های بهین‌یابی خریداران آهن اسفنجی در بورس کالا لغو شده و با رفع محدودیت‌های تأمین برق و گاز واحدهای تولیدی و همچنین رفع محدودیت‌های حجم عرضه مواد اولیه، احتمال دارد بازار فولاد تا حدودی آرام گیرد.