سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آهنین افلاک - فولاد تجارت افلاک فروش آهن

صفحه خانگی پارسی یار درباره

بررسی بهترین راهکارهای تامین به موقع تجهیزات خارجی پروژه کارخانه

اهنین افلاک

 

پیشرفت پروژه آهن اسفنجی بافق در سال “جهش تولید با مشارکت مردم”

در راستای تحقق شعار “جهش تولید با مشارکت مردم” و با هدف نیل به خودکفایی در تولید فولاد، دومین جلسه بررسی روند پیشرفت پروژه آهن اسفنجی بافق در سال جاری با حضور مدیران ارشد ذیربط برگزار شد.

تامین به موقع تجهیزات، کلید پیشرفت پروژه

در این جلسه که با محوریت تامین تجهیزات داخلی و خارجی پروژه کارخانه آهن اسفنجی بافق برگزار شد. ضمن بررسی دقیق میزان پیشرفت پروژه و موانع موجود بر سر راه آن، راهکارهای تامین منابع ارزی مورد نیاز جهت خرید تجهیزات خارجی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حاضرین در جلسه با اشاره به اهمیت این پروژه استراتژیک در منطقه، بر لزوم تسریع در روند اجرای آن و تلاش برای کاهش ریسک های آن تاکید کردند.

رکوردشکنی در بتن ریزی

با تلاش شبانه روزی دست اندرکاران این پروژه، شاهد رکورد 1700 مترمکعب بتن ریزی در اردیبهشت ماه سال جاری بودیم. این حجم بالای بتن ریزی عمدتاً در بخش های کلاریفایر، دودکش اجکتور، حوضچه تبخیر، کمپرسور روم، مخزن ذخیره گندله و مخازن ذخیره آب پروژه انجام شده است.

وضعیت پیشرفت پروژه

در حال حاضر، سیر پیشرفت پروژه در بخش مهندسی 55 درصد، در بخش اجرا 20 درصد و در بخش تامین 11 درصد است. با توجه به طولانی بودن زمان تامین تجهیزات خارجی، تلاش برای کاهش زمان ساخت و تامین این تجهیزات در دستور کار قرار دارد.

تامین منابع ارزی

در این جلسه، تمامی راهکارهای تامین منابع ارزی مورد نیاز جهت خرید تجهیزات خارجی پروژه به طور دقیق مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

اهمیت پروژه

پروژه آهن اسفنجی بافق از جمله پروژه های استراتژیک در منطقه محسوب می شود که با تکمیل آن، شاهد جهشی در تولید فولاد و خودکفایی بیشتر کشور در این زمینه خواهیم بود.

تعهد به تسریع و کاهش ریسک

مسئولین حاضر در جلسه با تعهد به تسریع در روند اجرای پروژه و تلاش برای کاهش ریسک های آن، از عزم راسخ خود برای نیل به اهداف تعیین شده و نقش آفرینی موثر در این پروژه ملی خبر دادند.

منبع

آهنین افلاک